Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.

jueves, 24 de octubre de 2013

Ermitanyos 2013

Balaguer - 20/10/2013

Balaguer va tornar a acollir una nova festa de la bicicleta, aquest cop gràcies a l'organització de la Ermitanyos, una marxa no competitiva que ja fa anys és un referent pels bikers de la Noguera, el Segrià i la Franja. La pujada a tres ermites del Mont-roig (Cérvoles, Montalegre i Sant Jordi), els corriol, les trialeres i el bon ambient fan molt atractiva aquesta marxa.
Aquest cop el temps va acompanyar i després de moltes edicions amb pluja per fi el sol es va voler unir a la festa, encara que a l'hora de la sortida la pluja va fer acte de presència.
Més del 90% de l'equip Salyfrutas va assistir-hi amb diferents objectius a l'hora de pujar les ermites. La primera ermita era la de Cérvoles passats 25km de la sortida, després de rodar pels magnífics senders que hi ha entrant a Castelló de Farfanya i pujar direcció l'ermita abans d'arribar a Os de Balaguer. L'ermita de Cérvoles va ser coronada per tot l'equip.

Ermita Cérvoles

De camí a la segona ermita, es va fer palés la duresa del terreny trencames del sud de la Noguera. Baixar fins a Os de Balaguer per tornar a pujar per fer el ràpid sender de Nirvana, que no va deixar a ningú indiferent, tornar a remontar per senders exigents fins al monestir de les Avellanes. Un cop allí més senders de pujada fins arribar a la carretera de Vilanova de la Sal on esperava el segont avituallament.
Tot just sortir de Vilanova de la Sal una succeció preciosa de senders ràpids i nets que et deixaven a uns 4 km de pujada fins a l'ermita de Montalegre, segon objectiu.
Després de la duresa del terreny part de l'equip va decidir agafar el camí de tornada baixant per corralets, els altres van encarar la mítica pujada a l'ermita que corona la serra del Mont-roig.

Ermita de Montalegre

Després d'un merescut descans i aprovisionament es va enfilar la ràpidíssima baixada per corralets i després per pista fins la carretera de Camarasa. En aquest punts altres integrant de l'equip també van decidir que era suficient. La resta va seguir i tot just arribar a Camarasa ja va començar l'última de les pujades a una ermita, concretament la de Sant Jordi. El primer tram ens va portar per un sender molt exposat al sol, on es va sofrir per la intensa calor d'aquest extrany mes d'octubre. Després de passar la cruïlla ue porta a Cubells venia la part més exigents. Les últimes rampes amb les corves van ser l'estocada final!

Ermita de Sant Jordi

Baixada per la trialera recién arreglada per l'organització fins Camarasa per finalment encarar la tornada final cap a Balaguer.

Distància: 87km
Desnivell: 2.000+
track: http: http://www.ermitanyos.com/

Components:
Guillem Iglesias (3 ermites)
Víctor Caballero (3 ermites)
Toni Bergel (3 ermites)
Josep Maria Cano (3 ermites)
Emili Platillo (3 ermites)
Joan Cano (3 ermites)
Josep Mola (3 ermites)
Josep Maria Cortés (2 ermites)
Òscar Viladegut (2 ermites)
David Balaguer (1 ermita)
Christian Doz (1 ermita)

Per últim destacar la bona organització d'una prova de més de 90km que en aquests temps que corren no és fàcil, la quantitat i qualitat dels avituallament i la bona idea d'un talleret de reparacions a l'avituallament de Vilanova de la Sal!!