Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.

sábado, 12 de abril de 2014

Noguera Bike Race - Marathon

06/04/2014 - Sant Llorenç de Montgai

Matinal perfecta de btt pels camins i exigents corriols de la Noguera que van oferir grans moments als més de 500 participants de la NBR 2014 i vam poder comprovar el que significa "trencacames"
Els fruteros van fer la sortida del camping de La Noguera de forma molt ràpida i la pista de la paret de l'os es va fer a un ritme bastant alt, va ser l'únic moment de la cursa on es va poder portar un ritme constant ja que després tot eren enllaços de pujada i baixada.

La baixada cap Os de Balaguer i la posterior pujada per agafar la trialera de Nirvana era terreny ideal per 29'. Algun senderet un cop creuada la carretera de Vilanova de la Sal i arribant a Os de Balaguer (primer avituallament), la resta pista ràpida. Fins llavors el ritme seguia sent alt.

Un cop finalitzada la clàssica Nirvana es va seguir direcció Els quatre vents i monestir Avellanes, amb una gran varietat de corriols, en gran part ràpids i nets.
La pujada cap a Vilanova de la Sal pel corriol va ser exigent i molts ja van decidir ficar "platillo" per primera vegada durant el dia, no era l'última ni molt menys.
De Vila nova a Tartareu va seguir per pista ràpida però un cop es va sortir de l'avituallament de Tartareu va començar un petit infern d'uns 3 km. Camins trencats i plens de pedres van crear diferències. L'arribada al punt de control de Fontdepou va permetre un respir encara que no per massa estona.
La baixada a la cova gran de Sta Linya va ser per una trialera per molts desconeguda , difícil i perillosa degut al gran nombre de pedra suelta que s'hi acumulava i les corbes en forma de Z. Un cop a la cova gran nou avituallament per tornar a remontar per agafar la tialera que portava a l'estació de trens de Vilanova de la Sal. Personalment, la millor de les trialeres del dia, ràpida, neta i ben definida.
La pista per tornar a Vilanova va ser una creu, ens pensàvem que no acabava mai. Un cop allí, últim avituallament per remontar Montalegre per fer corraletsi un cop finalitzada la baixada, tornara pujar per la pista del principi per agafar refugi Garriga i baixar cap al càmping per un dels corriols amb millor vistes de la comarca!

Distància: 88 km
Temps: 6h - 10h depenent de la preparació física
Desnivell:+2300m
Fonts:Os de Balaguer, Vilanova de la Sal, Tartareu.
Track:

Components:
1r..................................4h 18 m
Guillem Iglesias..............5h 35m
Víctor Caballero.............6h 10m
Joan Cano.....................6h 26m
Josep Mola...................6h 45m

Per últim, felicitar a l'organització per la gran senyalització, la qualitat dels avituallaments i la predisposició dels voluntaris!Repetirem!!