Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.


lunes, 25 de agosto de 2014

Travessant el Parc Natural del Cadí- Moixeró. Trail Moixeró 35 kms 2500 m+

Després de fer un descans físic i mental d’un mes llarg, em vaig proposar completar la Trail Moixeró que es celebraria el 16 d’agost a la població de Bagà, al cor del Berguedà més muntanyós. Vaig estar dues setmanes entrenant en alçada al Pallars perquè aquesta cursa de muntanya transcorrerà més de 10 kms per sobre els 2200 metres d’altitud i va per un terreny força exigent i tècnic. També seria la meva primera experiència de competició de Trail amb tanta distància.


El passat 16 d’agost, les sensacions no eren gaire bones. Tot i així, estava molt il·lusionat i comptava que trobaria forces coneguts a la línia de sortida. A les 7 i mitja del matí ja voltava pel centre de Bagà, on també comença la UT Cavalls de Vent, escalfant i preparant el material obligatori. A les 8 del matí es donava el tret de sortida de la cursa, en qual s’encoratjava als més ràpids i preparats que completessin la cursa en menys de 4 hores. Els grans favorits eren en Dani Tristany, d’Avià, i la Judit Franch, de Gironella, experimentats trailrunners.

La cursa està composta per 4 avituallaments + 1 a la meta i 4 punts de control. Seguint les marques de GR i de la Cavalls de Vent, passarem pel refugi del Rebost, emplaçat bellament sota les cingleres de la Tossa d’Alp, i tocarem sostre al cim de la Tossa d’Alp a 2530 m. d’altitud després de superar quasi 2000 m+ en 16 kms. A partir d’aquí la cursa serà un trencacames que careneja la serra de Moixeró fins els Rasos de Moixeró i el coll de Pendís, culminant aquest tram molt boscós a les Penyes Altes de Moixeró, 2279 msnm. A Pendís s’iniciarà un descens molt ràpid al Refugi de Sant Jordi i Greixer, superant el coll d’Escriu. Els últims 4 kms planegen molt sobre asfalt i un petit tram de pineda fins la meta a la plaça major de Bagà.


La major part de desnivell superat no va ser gaire incòmode, senders i pistes de bon fer i 2 breus pujades fortíssimes. En arribar a la Tossa d’Alp vaig perdre uns quants minuts recuperant-me d’un atac de mal de ventre. Aquesta situació inesperada em va debilitar més mentalment que físicament perquè prop de les Penyes Altes estava decidit a abandonar, tenia els peus adolorits i un genoll em feia la punyeta. En aquest darrer cim hi havia un Control de l’organització que em va recomanar que continués fins el coll de Pendís on hi havia una ambulància, allà podria abandonar. Fent aquest tram xino-xano vaig recuperar l’alè, vaig menjar una barreta energètica que em va revitalitzar, i vaig arribar al coll molt més motivat i encoratjat. Sort d’aquests 4 kms que van permetre recuperar els ànims d’acabar la cursa.



Al Coll de Pendís vaig embenar els peus per a que la fricció amb les bambes no els ferissin més i vaig resoldre el problema del dolor. Vaig baixar a tota pastilla, era el tram en que em trobava millor, algo tècnic però que permetia gaudir de la baixada. Imprevistament vaig creuar-me amb uns amics que pujaven al refugi de Sant Jordi i van injectar una dosi de motivació enorme! La pujada al coll d’Escriu va ser un petit malson però al superar-lo només quedava baixada. Encara que vaig baixar pistonada des de l’últim avituallament a Greixer, els últims 10 kms van ser els més ràpids i distrets de tota la cursa. A les 3 de la tarda, amb un temps de 7 h clavades creuava la línia de meta molt satisfet per la ruta i les emocions experimentades.

Agraeixo a l’organització per haver creat una cursa tan ben parida, per haver preparat uns avituallaments senzills però complerts i molt eficients, per haver informat als voluntaris i la gent dels controls quants quilòmetres faltaven pel següent avituallament i la meta; i juntament amb l’excel·lent organització, l’excel·lent paisatge natural pirinenc i el bon temps que va acompanyar la cursa. Recomano sincerament aquesta prova a la següent edició.



Cursa 35 kms 2500 m+
1r classificat MASC:  Dani Tristany  3h 58’
2n classificat MASC:  Jordi Vera   4h 06’
3r classificat MASC:  Jonatan Mora  4h 07’

1a classificada FEM:  Àngela Castelló   4h 41’
2a classificada FEM:  Judit Franch  5h 25’
3a classificada FEM: Silvia Givogre   5h 32’

Pol Martínez Rosell

No hay comentarios:

Publicar un comentario