Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.

miércoles, 9 de septiembre de 2015

Pedals de Menorca, territori SyF

Entre els seus innombrables atractius, l'illa de Menorca ens ofereix un escenari perfecte per als amants de la BTT i SyF. Una manera ben diferent de disfrutar d´aquesta illa, reserva de la Biosfera.
Aquesta experiència de 3 dies ens ha permés descobrir llocs sorprenents que l'illa oculta a cada racó del seu territori. Desde boscos frondosos a terres àrides, penya-segats o planes, camps de conreu o entorns naturals verges. Traços que discorren pel " Camí de Cavalls" i per suposat la bellesa que ens brinden les majestuoses platges i cales de Menorca.
La ruta Pedals de Menorca, gestionada per Pedales del Mundo a mode d´allotjaments, lloguer de bicis i activitats per als acompanyants, ofereix una distància total de 176 quilòmetres amb un desnivell acumulat de 2.630 m.
La nostra idea d´aventura menorquina sempre ha sigut carregar motxiles amb l´indispensable y ser autosuficients en tot moment els 3 dies.
El track de Pedals de Menorca comença a Ciutadella amb arribada a Mahó, fent així el primer dia l´etapa més llarga. Nosaltres, per logística, vam decidir començar per la segona, de Mahó a Ferreries, ja que arribavem ben d´hora amb l´avió i haviem llogat les bicis a Mahó (Bike Menorca).

1/3

La primera etapa constava de 60km i 900m de desnivell, direcció Es Grau, anem vorejant la costa cap al far de Favàritx, disfrutant dels corriols i paisatjes de la part nord-est de l´illa, per la zona del Parc Natural s´Albufera des Grau amb el posterior banyet a la platja d´en Tortuga.

Es Grau al mig
Especial menció a les rampes infernals, amb pics dels 18%, que hi han abans d´arribar a Ferreries, exactament arribant al mas Rumet.

2/3
La segona etapa, de Ferreries a Ciutadella, d´uns 35 kms amb 400m de desnivell, es preveia tranquil·la ja que era la més curta però només començar, la pujada al castell de Santa Àgueda ens va ficar a lloc.

És part més salvatje de l´illa, la menys concorreguda, on els paisatjes es tornen més inòspits i verges. Els corriols, molts d´ells trencats, van alternant sóls de diferents textures, de vegades impracticables per la formació de petites dunes de sorra molt fina.

Codolar de Biniatram

cala Morell

La recompensa, una bona caldereta de llagosta a Ciutadella (Café Balear)

3/3

Últim dia. Avui toca afrontar l´etapa més dura i llarga. De Ciutadella a Mahó, casi casi contrarrellotge a causa de la sortida del vol de tornada a Barcelona. Etapa d´uns 85 km amb 1300m de desnivell amb la mateixa calor i humitat dels dies anteriors.
Arribem ben d´hora a dos cales mítiques de l´illa com Macarella i Macarelleta. En ple agost i a les 10 del matí ja estan impracticables.

Direcció Cala Galdana, el Camí de Cavalls ens porta per corriols realment espectaculars amb els contrast de grups de gent que van en búsqueda de la cala somiada. Es nota que és la part més concorreguda de l´illa.
Ens tornem a endinsar en boscos d´alzinars, sovint ben mistoriosos a causa de la frondosa vegetació, cosa que ens alleuja del bat de sol que cau. Rumb Sant Tomàs.
Després de unes hores pels boscos menorquins arribem a Sant Tomàs i ens desviem cap a Monte Toro, el punt més alt de l´illa.

Repte assol·lit i amb la sensació d´haver viscut una experiència SyF