Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.

sábado, 19 de marzo de 2016

Trail Vall Àger

Àger - 13/03/2016

La Trail Vall d’Ager és una cursa de muntanya que forma part del Circuit català de curses per muntanya de la FEEC i de les Trail Running Series de Lleida que es realitza al Pre-Pirineu lleidatà. En aquesta ocasió, vam asistir dos “Fruteros”.

Com sol ser habitual, tot comença amb el soparet fent la prèvia el dia abans. Aquest cop, a diferencia de la Marató Cap de Creus, no va ser necessari esbarallar-se per una taula! Unes pizzes, unes birres, xerradeta i a descansar.
A les 6:45 sona el despertador, esmorzem de valent, convé carregar forces, i sortim d’Alpicat sobre les 7:45 cap al Càmping d’Àger.

Un cop allí, anant a recollir el dorsal ens trobem amb amics, companys de curses, antics companys de carrera i residencia que feia temps que no veia i col·legues de feina. (Salutacions de nou a tots!)
Un cop passat el control, a les 9:30 es fa una breu explicació sobre el recorregut. Ens adverteixen sobre la perillositat de la baixada  tècnica a l’inici del descens del Montsec (raó tenien…) i sobre la presència de neu al llarg de més de 2kms de recorregut. Amb el bon dia que fa no ens ho acabem de creure…
Arrenca la cursa, sortim del càmping i passem per dins del poble d’Àger. De seguida agafem camí de lleugera però progressiva pujada fins coronar el Port d’Àger (km 5). Un cop amunt, ens trobem el primer avituallament. Des d’aquí, planegem uns metres fins a passar a un descens força tècnic degut a la irregularitat del terreny. A continuació, seguim per camins bastant propicis per agafar més velocitat fins a arribar a la Régola (km 10), on ens esperen els voluntaris (com sempre, genials) del segon avituallament amb fruita i begudes. Des d’aquí seguim per terreny relativament còmode, això si amb desnivell positiu, fins arribar a l’Ametlla (km 15), l’equador de la cursa, on trobem un nou avituallament líquid.

Aquesta primera meitat de la cursa, molt corredora dóna pas a una segona molt més exigent  que comença amb l’ascens del Montsec i resulta ser un autèntic “kilòmetre vertical”. A mitja pujada, reposem forces amb el quart avituallament (km 19,3) i des d’aquí seguim muntanya amunt fins arribar a dalt del Montsec, a gairebé 1.600m d’alçada. Voldríem destacar que el marcatge va ser excepcional, inclús en el trams menys evidents, on van disposar cinta.

Amunt de tot ens trobem… amb l’anunciada neu! Al principi em fa goig i penso que fins i tot li dona un toc místic al tema. Però quan portem més d’un km enfonsant cada pas en una capa de 30cm de gruix, quan aquest tram prometia ser un segment per recuperar pulsacions trotant fàcil, us confesso que acabo avorrint-la!

Acabat el tram de neu, i després d’uns últims metres de pla, iniciem un descens vertiginós. Aquí si que no convé jugar-se-la perquè el pendent es brutal en alguns trams. Passats uns centenars de metres molt complicats, el  desnivell es suavitza una mica però la presencia de graves i bolos ens fa estar ben concentrats. Finalment arribem a una pista, on ens espera el darrer avituallament (km 25). Des d’aquí tornem a entrar en un tram que alterna corriols amb pistes fins arribem de nou al camí que ens porta de nou cap al càmping, on hi ha l’arribada i ens espera la Cristina, que ens ha vingut a veure!

La valoració final es més que positiva. Hem gaudit d’un dia preciós de trail running, deixant enrere molèsties passades i, com és habitual, amb gran actuació de l’Aleix, lluitant les primeres places amb corredors d’alt nivell presents en aquesta cursa.