Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.

martes, 24 de marzo de 2015

Trail Montroig Extrem 2015

Sant Llorenç de Montgai - 22/03/2015

Un any més el principi de la primavera coincideix amb la Trail Montroig, aquest any la 6a edició tenia un parell de novetats, per una banda un traçat nou que la feia més llarga, i per l'altra banda era puntuable per la Copa Catalana, fet que va fer que el nivell fos més alt.

Els germans Cano Colomina van representar a Salyfrutas en la carrera acompanyats pel Pol Martínez que es trobava al punt més alt fent de fotògraf i donant ànims.

El dia es va aixecar amb temps rúfol, tot i que van caure quatre gotes, podem dir que la temperatura va ser perfecta.  A les 8h del matí estaven concentrats més de 160 corredors al poble de Sant Llorenç de Montgai preparats per gaudir de la cursa.

La sortida i els primers 7 kms van ser bastant ràpids donant la volta al pantà. Tot seguit començaven les primeres rampes que donaven pas a la duríssima pujada cap el refugi del xut, 300 metres abans d'arribar, ens desviàvem cap a la dreta  passant per sota de la paret de l'Extrem i de la cova del tabac, on agafàvem un corriol que ens duia al refugi del Xut per fortes pujades entre pins i alzinars.

Part del nou traçat que passa per sota de la paret de l'Extrem (foto de escalatroncs.wordpress.com)

Al refugi hi havia el 2n avituallament, perfecte per recuperar forces i afrontar la espectacular i tècnica carena del Montroig. Un autèntic trencacames que ressegueix el perfil de la serra, passant per llocs emblemàtics com el coll de Porta, el cim de la Pala Alta (949m.) i l'ermita de Montalegre, tots tres són uns espectaculars miradors de la Noguera.
Correrdor a punt d'arribar al cim de la Pala Alta

Ermita de Montalegre

A partir d'aquí, amb les cames carregades de tot el "tute" començava la baixada, un seguit de corriols bastant pedregosos que ens portava al coll de Llorenç, per seguir baixant amb la màxima concentració fins arribar al barranc de l'isard i a la paret de la formiguera. L'últim quilòmetre,  més tranquil, ens servia per assaborir tot l'esforç realitzat, ja només ens quedava creuar la meta.

Canito als últims kms de baixada
Joan arribant a la meta

Felicitar a l'organització pel traçat de la ruta, el marcatge i els avituallaments, també comentar el bon ambient entre els corredors, hem gaudit de valent i repetirem!

Distància : 25 km
Desnivell: +1400m
Corriols 95% i 5% asfalt.
Track: http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=9145334

Components i classificació general
1r.........................................................2h 07m
68è Josep Maria Cano Colomina.........3h 07m
107è Joan Cano Colomina...................3h 36m
150è......................................................4h 36m

Joan i Josep Mª Cano, fotos fetes pel Pol Martínez.