Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.

jueves, 7 de mayo de 2015

Marató Cap de Creus (45Km 2.200m+)

Feia gairebé mig any que el 3 de Maig estava marcat en vermell al calendari Salyfrutas, l’èxit d’aquesta cursa en la darrera edició ha fet que per poder gaudir dels espectaculars paisatges de la Marató Cap de Creus  t’hagis d’inscriure a principis d’any, abans que s’esgotin els dorsals.
Monestir de Sant Pere de Rodes

En aquesta ocasió, els 4 fruteros participants van aprofitar el cap de setmana llarg per passar uns dies de turisme per la zona i es van trobar el dia abans de la cursa per recollir el dorsal i sopar plegats en una pizzeria de Roses molt concurrida tot fent “la prèvia”.

El dia comença ennuvolat i a les 8:00, enmig d’un ambient fantàstic, es dona el tret de sortida. Primers  4kms de pujada molt suau, ideals per escalfar motors, i tot seguit ascens al cim més alt del Cap de Creus, Sant Salvador de Saverdera, salvant un desnivell de més de 700m en 5kms.
Miguel crestejant, Roses de fons.

Durant la pujada ens anem trobant pel camí nombroses vaques, una d’elles ens la creuem (baixant ella tota llampant) en un corriol estret, i no ens queda més remei  que posar-nos enmig dels esbarzers per cedir-li el pas!  Un cop amunt, recorrem un tram per la cresta molt tècnic fins al monestir de Sant Pere de Rodes (1er avituallament), gaudint d’unes vistes espectaculars de tota la península del Cap de Creus, una autèntica delícia.

Arribant a Sant Salvador de Saverdera
Des d’allí descens per terreny molt abrupte fins a cota del nivell del mar a Port de la Selva (km 14), on hi ha el segon avituallament i ens esperen les dones, que s’han desplaçat fins aquest punt per animar-nos. Recuperem forces i carreguem bé els dipòsits d’aigua/isotònic, ja que el següent avituallament no serà fins Cadaqués (km 26).
Eli Gordón, la guanyadora de la cursa, iniciant  la pujada al Puig de Bufadors

Ascensió llarga fins al Puig de Bufadors i posteriorment un altre descens brutal, que posa a prova els nostres turmells i quàdriceps i ens porta fins a Cadaqués mentre disfrutem d’unes vistes fantàstiques i d’un ambient magnífic.

Cadaqués

Aleix a Cadaqués

Després de l’avituallament, per cert molt complets i ben organitzats al llarg de tota la cursa, cap amunt fins al Puig de Sa Cruïlla i tornem a baixar a cota 0 arribant a la cala Jóncols. Un altre  avituallament a la platja. Quan mires i veus la gent prenent el sol et planteges com estàs tan sonat de fer aquests esforços titànics podent gaudir del paradís còmodament estirat sobre una tovallola. Però encara queden molts paisatges idíl·lics per disfrutar, i ja se sap que sense patiment no hi ha glòria, així que endavant! Des d’aquí prenem un corriol ascendent que voreja la costa deixant el mar a mà esquerra amb grans vistes y penya-segats vertiginosos fins arribar a la famosa Cala Montjoi de l’antic Bulli.
Arribant a la Cala Montjoi
JMª Cano a la Cala Montjoi

Després de 36 kms tan exigents les forces comencen a fallar i ens ve de conya el suport que rebem de les nostres fans incondicionals que un cop més ens han vingut a veure en aquest punt, un 10 per vosaltres! Amb les piles carregades afrontem l’últim tram de pujada molt dura fins al Pla de les Gates amb un sol espatarrant i en un últim esforç  afrontem la darrera baixada mentre veiem apropar-se Roses, on finalment creuem la meta.

Èxit rotund amb els 4 fruteros creuant la línea d’arribada, gaudint de valent i deixant enrere molèsties, rampes i recents lesions. Menció especial per l’estelar actuació de l’Aleix Cunillera que va arribar 24è d’entre més de 500 incrits.

Des d’aquí felicitem a Klassmark Trail per la fantàstica organització, a l’alçada de l’entorn i agraïm la tasca dels voluntaris. Per altra banda, com sempre, la crítica constructiva: la samarreta d’aquest any l’hem trobat una mica sosa i s’agrairia un disseny més personalitzat.